Onze successen

Woekerpolis-affaire

ConsumentenClaim is zeer actief in de woekerpolis-affaire. In 2012 werd het initiatief genomen om de Vereniging Woekerpolis.nl op te richten. Inmiddels hebben meer dan 100.000 gedupeerden zich aangesloten. Namens de vereniging worden collectieve procedures gevoerd tegen ASR, Aegon, Nationale-Nederlanden en Reaal. Ook wordt er voor consumenten individueel geprocedeerd, zowel bij de rechter als bij het Klachteninstituut Financiële Dienstverlening (Kifid). Op 2 mei 2017 hebben wij tegen ASR een belangrijke overwinning geboekt bij het hof Den Bosch. ASR dient een groot deel van de ingehouden kosten terug te betalen.

Aandelenlease-affaire

In de aandelenlease-affaire zijn door onze zusterorganisatie Leaseproces de afgelopen jaren duizenden procedures gewonnen tegen met name Aegon en Dexia Bank. Daarvoor was het meermaals nodig om tot aan de Hoge Raad toe door te procederen. ConsumentenClaim voert momenteel een collectieve procedure tegen Aegon/Spaarbeleg inzake Sprintplan.

 

Afgeronde claims

ConsumentenClaim heeft een groot aantal gedupeerden van DSB geholpen bij het verkrijgen van een adequate schadevergoeding uit hoofde van de compensatieregeling. 

Verzwegen informatie in het prospectus en koersmanipulatie zorgden voor een rampzalige beursgang van World Online. Na een jarenlange strijd tot aan de Hoge Raad kregen gedupeerde beleggers via ConsumentenClaim alsnog hun koersverlies gecompenseerd.

Met Albert Heijn troffen wij een compensatieregeling. Door fraude bij een toeleverancier was gewone ham verkocht als biologische ham. Consumenten kregen als tegemoetkoming een waardebon van € 20,-. Deze maatschappelijke claim werd door ons pro deo afgehandeld.

ConsumentenClaim stelde vast dat het verkoopproces op de website van Vakantieveilingen.nl niet voldeed aan de wettelijke eisen. Door één klik op de koop-nu-knop zaten consumenten direct aan een koop vast. Na sommatie van ConsumentenClaim paste Vakantieveilingen haar website aan en kregen gedupeerde consumenten hun geld terug. 

Lopende claims

Uit onderzoek van ConsumentenClaim bleek dat KPN woekerrentes van meer dan 100% in rekening brengt bij de verkoop van all-in-abonnementen. Na sommatie van ConsumentenClaim paste KPN direct het aanbod op haar website aan. 

Klik hier om naar al onze lopende claims te gaan.





claim_woekerpolis

sprint fb

DSB Bank

World Online

claim_ham

Vakantieveilingen

KPN