Onze successen

Woekerpolis-affaire

ConsumentenClaim is zeer actief in de woekerpolis-affaire. In 2012 werd het initiatief genomen om de Vereniging Woekerpolis.nl op te richten. Inmiddels hebben meer dan 100.000 gedupeerden zich aangesloten. Namens de vereniging worden collectieve procedures gevoerd tegen ASR, Aegon, Nationale-Nederlanden, Allianz en Reaal. Ook wordt er voor consumenten individueel geprocedeerd, zowel bij de rechter als bij het Klachteninstituut Financiële Dienstverlening (Kifid).

Eerste compensatieregeling 

In juni 2017 heeft ConsumentenClaim met Allianz een tegemoetkomingsregeling bereikt. De verzekeraar gaat alle gedupeerden die bij ConsumentenClaim, Vereniging Woekerpolis.nl en Woekerpolisproces zijn aangesloten, compenseren. Dit is de eerste grote regeling met een verzekeraar in het woekerpolisdossier. 

Fortisclaim

In 2007 en 2008 kregen Fortis-beleggers te maken met grote koersdalingen. Deze koersdalingen waren voor een belangrijk deel te wijten aan wanbeleid en misleidende mededelingen van het Fortisbestuur. De rechter oordeelde dat rechtsopvolger Ageas aansprakelijk is voor de door beleggers geleden schade. Op 14 maart 2016 is er schikking tot stand gekomen om beleggers te compenseren. Wij vinden de regeling volstrekt ontoereikend. Op 16 juni 2017 heeft het Gerechtshof ons hierin volledig gelijk gegeven en is de regeling van Ageas afgewezen. Ageas heeft drie maanden de tijd gekregen om met een nieuwe, betere, regeling te komen.

KPN

Uit onderzoek van ConsumentenClaim blijkt dat KPN woekerrentes in rekening brengt bij de verkoop van all-in-abonnementen inclusief mobiele telefoon. ConsumentenClaim heeft op vrijdag 8 juli KPN gesommeerd per direct te stoppen met deze praktijken. KPN heeft op maandag 11 juli het aanbod op haar website aangepast. 

Aandelenlease-affaire

In de aandelenlease-affaire zijn door onze zusterorganisatie Leaseproces de afgelopen jaren duizenden procedures gewonnen tegen met name Aegon en Dexia Bank. Daarvoor was het meermaals nodig om tot aan de Hoge Raad toe door te procederen. Inmiddels heeft de Hoge Raad Leaseproces al zes keer gelijk gegeven. ConsumentenClaim voert momenteel een collectieve procedure tegen Aegon/Spaarbeleg inzake Sprintplan.

Afgeronde claims

ConsumentenClaim heeft een groot aantal gedupeerden van DSB geholpen bij het verkrijgen van een adequate schadevergoeding uit hoofde van de compensatieregeling. 

Verzwegen informatie in het prospectus en koersmanipulatie zorgden voor een rampzalige beursgang van World Online. Na een jarenlange strijd tot aan de Hoge Raad kregen gedupeerde beleggers via ConsumentenClaim alsnog hun koersverlies gecompenseerd.

Met Albert Heijn troffen wij een compensatieregeling. Door fraude bij een toeleverancier was gewone ham verkocht als biologische ham. Consumenten kregen als tegemoetkoming een waardebon van € 20,-. Deze maatschappelijke claim werd door ons pro deo afgehandeld.

ConsumentenClaim stelde vast dat het verkoopproces op de website van Vakantieveilingen.nl niet voldeed aan de wettelijke eisen. Door één klik op de koop-nu-knop zaten consumenten direct aan een koop vast. Na sommatie van ConsumentenClaim paste Vakantieveilingen haar website aan en kregen gedupeerde consumenten hun geld terug. 


Klik hier om naar al onze lopende claims te gaan.





claim_woekerpolis

sprint fb

DSB Bank

World Online

claim_ham

Vakantieveilingen

KPN