Woekerrente KPN

All-in-abonnement van KPN? 

Uit onderzoek van ConsumentenClaim blijkt dat KPN woekerrentes in rekening brengt bij de verkoop van all-in-abonnementen inclusief mobiele telefoon. Het gaat om bedragen die kunnen oplopen tot € 10,- per maand. Te veel betaalde rente moet door KPN worden terugbetaald. Voor nog lopende abonnementen dient het maandbedrag te worden verlaagd.

ConsumentenClaim heeft op vrijdag 8 juli KPN gesommeerd per direct te stoppen met deze praktijken. KPN heeft op maandag 11 juli het aanbod op haar website aangepast. Desondanks voldoet de telecomprovider nog steeds niet aan alle regels aangezien zij de hoogte van de rente die in rekening wordt gebracht niet vermeldt. Hierdoor kunnen klanten van KPN alle betaalde rente terugvorderen. 

Bereken hieronder of u ook te veel rente betaalt. Zo ja, dan krijgt u daarna de mogelijkheid om gratis een brief te downloaden die u aan KPN kunt sturen om uw rente terug te krijgen. 

Kredietregels
Een telefoonabonnement incl. toestel is eigenlijk een krediet. Volgens de wet geldt bij het verstrekken van een krediet dat:

- de rente max. 14% mag bedragen;

- het rente% moet worden verteld.

Op het laatste punt houdt KPN zich nog steeds niet aan de regels. 

Meedoen met onze andere telefoonclaim?
U heeft recht op terugbetaling van uw toestelkosten bij een all-in-abonnement. Meld u gratis aan om uw teveel betaalde geld terug te krijgen. 
 

Hulp nodig bij invullen?
Klik hier voor een voorbeeld.VB KPN