Voortgang procedures

ConsumentenClaim heeft op 31 augustus 2016 Vodafone en T-Mobile gedagvaard en op 28 november 2016 werd Tele2 gedagvaard. De procedures verlopen voorspoedig en in deze zaken verwachten wij eind 2017 de eerste uitspraken van de rechter. Met KPN zijn we samen met de Consumentenbond in gesprek over een mogelijke compensatieregeling.

Uit vier eerdere uitspraken in de zomer van 2016 van de rechtbank Den Haag blijkt dat bij de vergoeding voor een mobiele telefoon moet worden uitgegaan van de nieuwprijs van het toestel. Dat is in meeste gevallen een veel hogere vergoeding dan waar tot nu toe van werd uitgegaan. Telecomproviders moeten schade vergoeden, omdat zij jarenlang illegale abonnementen hebben verkocht met een 'gratis' toestel.

In december 2016 volgden drie gunstige en interessante uitspraken van de rechtbank Rotterdam. De prijs van de telefoontoestellen in de drie verschillende zaken kon niet worden bepaald, omdat de provider weigerde openheid van zaken te geven. Daarom krijgen de personen in kwestie alle gemaakte kosten voor het hele abonnement terug

Interessante artikelen over de telefoonabonnementenclaim staan onder nieuws.

Uitspraak 1, uitspraak 2, uitspraak 3, uitspraak 4 
Uitspraak 5, uitspraak 6, uitspraak 7.