Zorg

Misstanden in de zorg?

Heeft u informatie over misstanden in de zorg (bijvoorbeeld als (ex-)medewerker in de zorg of anderszins)? Laat het ons weten zodat wij deze misstanden aan kunnen pakken voor u en vele anderen. 

Naar aanleiding van vele signalen over problemen in de zorg zijn wij een onderzoek gestart om gedupeerden hierbij te helpen. Wij krijgen onder andere veel meldingen over problemen met:
- onjuiste of onduidelijke zorgnota’s,
- geen inzicht in de kosten voorafgaand aan een behandeling.

Veel mensen hebben geen weet van de problemen, omdat de nota rechtstreeks naar de zorgverzekeraar gaat of omdat de kosten kunnen worden gedeclareerd. 

Heeft u ook problemen ondervonden met financiële misstanden in de zorg? Neem dan contact met ons op via zorg@consumentenclaim.nl. Heeft u in 2015 een foute zorgnota ontvangen? Stuur dan een foto of scan van de nota met een korte toelichting naar zorg@consumentenclaim.nl. Wij horen ook graag of en hoe de verzekeraar uw probleem heeft opgelost. Uw reactie wordt vertrouwelijk behandeld.


Tip! Krijg inzicht in kosten voorafgaand aan de behandeling

Heeft u binnenkort een zorgbehandeling nodig? Vanaf 1 november 2015 zijn verzekeraars verplicht om verzekerden informatie te geven over de eigen kosten voorafgaand aan een behandeling. U kunt bij uw zorgverzekeraar een overzicht van de kosten die voor uw eigen rekening komen opvragen. Bijvoorbeeld kosten die binnen uw eigen risico vallen, waarvoor u een eigen bijdrage moet betalen, of die niet verzekerd zijn.
Het opvragen van een overzicht kan zowel telefonisch als schriftelijk. Om u te helpen hebben wij voor u een voorbeeldbrief gemaakt. U kunt de brief ook per mail verzenden naar uw verzekeraar.

Let op: Weigert uw verzekeraar het overzicht te sturen? Laat het ons weten!

media_xll_2838249